سایت های غواصی جزیره لاوان

سایت های غواصی جزیره لاوان

سایت های غواصی جزیره لاوان

جزیره لاوان دومین جزیره از نظر وسعت در خلیج فارس بوده که با صد و ده  کیلومتر مربع در نزدیکی جزیره کیش قرار گرفته است، جزیره لاوان نیز مانند جزیره کیش دارای بافت مرجانی بوده و حداقل فاصله آن تا خشکی برابر با 20 کیلومتر می باشد. شغل مردم ساکن در جزیره لاوان ماهیگیری بوده و به صید مروارید مغول هستند، همچنین بعضی از ساکنین نیز در دو شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه قرار داشته در این جزیره مشغول فعالیت هستند. در رابطه با زبان بومیان این دیار باید گفت که به زبان های فارسی و عربی سخن می گویین و اکثرا نیز از برادران اهل سنت هستند. از آنجایی که سواحل این جزیره علاوه بر زیبایی دارای ماسه های مناسبی است، بستری مناسب را جهت تخم گذاری لاک پشت های دریایی به وجود آورده و تبدیل به یکی از مکان های مورد علاقه این گونه از لاک پشت ها جهت تخم گذاری شده است. این لاک پشت ها در فصل تخم گذاری به ساحل جزیره لاوان می آیند و پس از آنکه محل تخم ریزی خود را مشخص کردند شروع به حفر گودالی به عمق حدودی نیم متر می کنند و سپس در حدود 50 عدد تخم می گذراند، پس از اتمام تخم گذاری با مهارت به خصوص خود شروع به پر کردن گودال با ماسه کرده و آن را استتار می نمایند و پس از مدتی نیز بچه لاک پشت ها از زیر ماسه ها بیرون آمده و به طور غریزی مسیر دریا را در پیش می گیرند.

غواصی جزیره لاوان

لازم به ذکر است که مروارید لاوان نیز شهرت جهانی دارد و عمدتا به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می شود؛ در رابطه با پوشش جزیره نیز باید گفت که  پوشش جزیره لاوان متشکل از بوته های کوچک و انواع گونه های گل های وحشی  می باشد و همچنین در بعضی از مناطق این جزیره نیز می توانید درخت های معروف به انجیر معابد را که تبدیل به سایه گستر عابران شده را مشاهده کنید.

هنگام غواصی در بستر سایت های جزیره لاوان اما می‌توانید در بستر دریا مرجان های زیبا را در کنار ستاره های دریایی شگفت انگیز مشاهده کنید. همچنین که معدود غواصانی که به این جزیره جهت غواصی می‌روند میتوانند از مهمان نوازی کوسه ماهی های کوچک و ماهی های دیگر لذت ببرند.

جزیره لاوان از سمت شمال شرقی به بندر مقام، از سوی شرق به جزیره شتور و از سمت جنوب نیز به حوزه های نفتی رشادت، رسالت و سلمان محدود شده است.

جزیره لاوان پس از جزیره قشم و جزیره کیش بزرگ ترین جزیره ایران در آب های خلیج فارس بوده و وسعت آن برابر با هفتاد و شش کیلومتر مربع می باشد.

گفتنی است که جزیره لاوان همچنین به عنوان دورترین جزیره به مرکز استان نیز شناخته می‌شود. آب هوای جزیره لاوان گرم و مرطوب بوده و دمای هوا در تابستان به پنجاه درجه سانتی گراد نیز می رسد و رطوبت در این جزیره نیز بسیار بالا می باشد. در حال حاضر صنایع جزیره لاوان منحصر به تاسیسات نفتی با نام مجتمع پالایشی لاوان فعال بوده و لازم به ذکر است که ذخایر نفتی نزدیک به جزیره لاوان بسیار قابل توجه است.

از شگفتی های جزیره لاوان که می‌ توان به آن اشاره کرد وجود کندوهای عسل در کنار تاسیسات نفتی و مخازن آن بوده که دارای عسلی به رنگ سبز تیره هستند و بوی نفت می دهند. اما طعم آنها مانند عسل های معمولی است که می شناسیم. تنها کالایی صادراتی جزیره لاوان مروارید بوده که اهالی این منطقه تنها در فصل های معینی از سال به صید مروارید مشغول می شوند. جزیره لاوان دارای یک بندرگاه مناسب جهت صدور فرآورده های نفتی و همینطور یک اسکله فلزی جهت حمل و نقل دریایی دارد.

با وجود تاسیسات نفتی و همینطور نشت مواد آلاینده متاسفانه شاهد تخریب منابع دریایی جزیره لاوان هستیم؛ با این حال که تخریب مرجان ها در اطراف جزیره و به طور گسترده به خوبی قابل مشاهده است اما با این اوصاف نیز همچنان غواصی در آب های کم عمق اطراف جزیره لاوان خالی از لطف نبوده و می‌تواند تجربه ای متفاوت و جذاب باشد. پس اگر که مایل به جستجو و کشف زیبایی های اعماق دریایی جزیره لاوان هستید می توانید با مراجعه به جزیره کیش و با استفاده از پرواز های هواپیمایی شرکت نفت به سوی جزیره لاوان پرواز کرده و خود را به این جزیره نفتی برسانید و از طبیعت زیبایی این جزیره نفت خیز لذت ببرید. نکته بسیار مهمی که باید به یاد داشته باشید قبل از انتخاب سایت های غواصی جزیره لاوان جهت غواصی و اکتشاف آنها این است که باید به یاد داشته باشید حمل و نقل تجهیزات غواصی به جزیره لاوان کاری دشوار تلقی می شود و همچنین نیز مستلزم پرداخت هزینه ای هنگفت هستید، از این رو با در نظر داشتن این موضوع بهتر است تا در رابطه به بازدید از سایت های غواصی این جزیره نفتی مطمئن شوید.


وب‌اپلیکیشن Ddiver را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1 - در نوار پایین روی دکمه Share بزنید.

2 - گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.

3 - در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add بزنید.

Ddiver - آموزش غواصی در کیش