سایت های غواصی جزیره کیش

سایت های غواصی جزیره کیش

سایت های غواصی جزیره کیش

 غواصی از تفریحاتی است که چه به آن علاقه داشته باشید و چه نداشته باشید، با یکبار تجربه آن شیفته این تفریح آبی خواهید شد؛ غواصی در کیش نیز از آن دسته ورزش های مهیج و لذت بخش آبی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد به حدی که بسیاری از عاشقان غواصی به همین دلیل تصمیم به سفر به جزیره کیش را می‌گیرند. در پاسخ به چرایی این موضوع نیز باید بگویم که جزیره کیش دارای بهترین سایت های غواصی در ایران بوده که جزو پرطرفدار ترین  و جذاب ترین سایت ها جهت غواصی در ایران محسوب می‌شوند.

این جزیره دارای سایت های مختلفی بوده که می‌توانید با توجه به علاقه خود به هرکدام از این سایت برای تجربه آموزش غواصی در کیش بروید و تجربه‌ای متفاوت و جذابی را به خاطر بسپارید. در ادامه مقاله ما درباره سایت های غواصی کیش و اطلاعات مربوط به آن ها را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا بتوانید از بین آنها اقدام به انتخاب کرده و به آنها جهت داشتن غواصی به یاد ماندنی مراجعه کنید.

سایت های غواصی جزیره کیش

سایت غواصی بیگ کورال کیش

در عمق 6 متری شرق جزیره کیش ریف های مرجانی را می‌توانید پیدا کنید دارای اکوسیستمی غنی و زیبای خیره کننده‌ای هستند که یکی از محبوب ترین سایت های غواصی کیش در بین غواصان بسیاری بوده است. عمق سایت غواصی بیگ کورال کیش در زمان مد 6 متر و در هنگام جزر کامل کمتر از 4 متر می‌باشد. تنوع زیستی این سایت بسیار بالا بوده و از انواع آبزیانی که می‌توانید در آن مشاهده کنید می‌توان به دختر ناخدا، هامور، جاش، جراح ماهی، ریف شارک و .. اشاره کرد. این سایت از بهترین سایت های غواصی کیش بوده که پوشش مرجانی آن در امتداد ساحل به صورت نواری کشیده شده و در جنوب متراکم تر از قسمت شمالی خود می‌باشد.

سایت غواصی ژوراسیک پارک کیش

در گذشته این سایت غواصی پوشیده از انواع مرجان های متنوع و متعدد بود اما حالا تبدیل به کویری خالی در زیر آب شده است؛ این سایت در عمق 12 متری در شرق جزیره کیش قرار گرفته که در اطراف این حفره هنوز هم می‌توانید باقیمانده های مرجان های مغزی را مشاهده کنید، در اطراف و یا درون حفره نیز می‌توانید آبزیانی همچون گوازیم، خنو، ملوان ماهی، فرشته ماهی و طوطی ماهی را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است بنا به دلایلی این سایت جهت غواصی در دسترس نمی‌باشد.

سایت غواصی سازه ها کیش

ای سایت غواصی که از تعداد زیادی بلوک های بتنی هرم شکل بزرگ کروی و مصنوعی تو خالی که جهت ایجاد زیستگاه مصنوعی آبزیان در زیر آب تشکیل شده است در فاصله 2 مایلی جنوب شرقی جزیره و در عمق 18 متری درون آب قرار گرفته است. اطراف این سازه ها می‌توان انواع آبزیان گوناگون را که در این سایت زندگی می‌کنند را مشاهده کرد که از بین آنها می‌توان به گونه های همچون اژدر ماهی، طوطی ماهی، پروانه ماهی، فرشته ماهی، سفره ماهی و ...اشاره کرد.

لازم به ذکر است به علت وجود این سازه ها تور های صیادی بزرگ رها شده و یا پاره شده پس از طی مسیری ممکن است به آنها گیر کرده باشند لذا هنگام غواصی در این سایت می‌بایست دقت کافی را داشته باشید.

سایت غواصی شاهی کیش

سایت غواصی شاهی در جنوب شرقی و در عمق 16 متری جزیره قرار گرفته و در بستری ماسه‌ای همراه با گستره‌ای از انواع مرجان های زیبا در حدود 500 متر شعاع پراکنده است و از آبزیانی که در این سایت غواصی به چشم می‌خورد می‌توان به پروانه ماهی، گیش، باراکودا، شقایق و.. اشاره کرد.  سایت نامبرده به علت دلایلی برای غواصی در دسترس نمی‌باشد.

سایت غواصی داما کیش(کشتی مغروق)

سایت غواصی داما یا کشتی مغروق در عمق 33 متری آب های جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته و بقایایی کشتی باربری سنگالی است که بار آن انواع سینک آشپزخانه، سرامیک و تخته MDF بوده که به دلیل آبگرفتگی موتورخانه و با اعلام وضعیت بحرانی در سال 1384 در صبح روز بعد حادثه به دلایل نامعلومی متاسفانه غرق و معمای مرموز خود را با خود به اعماق آب می‌برد. غواصی در اطراف این کشتی نیاز به تبحر خاصی نداشته اما به جهت ورود به آن نیاز به گذراندن دوره تخصصی کشتی های غرق شده دارید. دسترسی به سایت غواصی داما به وسیله قایق های غواصی امکان پذیر می‌باشد.

سایت غواصی دشت جلبک ها کیش

از دیگر سایت های جذاب و زیبا جهت غواصی در جزیره کیش، سایت غواصی دشت جلبک ها بوده که در جنوب جزیره کیش قرار دارد اما به دلیل دور بودن به ندرت برای غواصی به آن می‌روند به همین علت یکی از سایت های بکر و دست نخورده در جزیره کیش محسوب می‌شود. این سایت مانند یک دشت دایره‌ای به مساحت حدودی 900 متر مربع بوده که از عمق 3 متر تا 10 متر ادامه دارد و پوشیده از انواع جلبک های دریایی می‌باشد. به دلیل وجود شکاف های در بستر و صخره های این سایت آبزیانی همچون دلقک ماهی، خفاش ماهی، ماهی مرکب، انواع ستاره ماهی و... در این سایت به چشم می‌خورند. گفتنی است که جریان آب در این منطقه بالا بوده و غواصی در این سایت نیاز به تبحر داشته و از این رو مناسب افراد تازه کار نمی‌باشد.

سایت غواصی دشت ستاره ها کیش

یکی دیگر از سایت های غواصی بکر و دست نخورده جزیره کیش که به علت مسافت بالا ملاقات کننده‌ای ندارد، سایت غواصی دشت ستاره ها بوده که در جنوب جزیره کیش قرار گرفته است. این سایت در عمق 16 متری دریا قرار گرفته و مملو از ستاره های بزرگ و زیبایی است که در دیگر جاهای جزیره نمی‌توانید آنها را مشاهده کنید. به علت بستر شنی آن، در این سایت بیشتر با آبزیان مهاجری همچون انواع سفره ماهی، لاک پشت، شیر ماهی، کوسه های بلک تیپ و... برخورد خواهید کرد.

این منطقه دارای جریان فشار آب بالا بوده و از همین رو مناسب غواصان تازه کار نمی‌باشد.

سایت غواصی ساترن کرک کیش

شکاف جنوبی یا ساترن کرک از دیگر سایت های غواصی بکر جزیره کیش بوده که در 3 مایلی جنوب جزیره کیش قرار گرفته و از شکافی پله‌ای که از عمق 13 متر تا 16 متر ادامه دارد تشکیل شده است. از آبزیان این سایت می‌توان به باراکودا ، کوسه های بلک تیپ و خفاش کاهی اشاره کرد. جریان آب در این سایت بسیار بالا بوده و نیاز به تبحر و تجربه فراوان داشته و مناسب برای غواصان تازه کار نمی‌باشد.

سایت غواصی کشتی خرما کیش

این سایت غواصی در جنوب جزیره و روبروی پارک آبی و نزدیکی سایت ساترن کرک قرار گرفته و ومتعلق به لاشه مغروق  کشتی باری کوچکی است که حامل بار خرما بوده و به همین علت نیز به این نام معروف شده است. هنگامی که آب پایین باشد سر کشتی قابل رویت است. بستر اطراف آن شنی بوده و مملو از توتیاهای کوچک و جلبک می‌باشد. حداکثر عمق این سایت 5 متر بوده و هنگام غواصی در این سایت می‌بایست به جریان آب توجه داشت تا با بدنه زنگ زده کشتی برخورد نکنید. از آبزیان قابل مشاهده در این سایت می‌توان به ملوان ماهی، انواع پروانه ماهی، سرخو، هامور و... اشاره کرد.

سایت غواصی کنیون کیش

این سایت غواصی در حد فاصل شاندیز صفدری تا میدان هور بوده و به علت دیواره های صخره‌ای خود زیستگاهی مناسب برای گونه های مختلف آبزیان شده است. عمق ای سایت بین 12 تا 16 متر بوده و در آن می‌توانید آبزیان همچون کوسه های بلک تیپ، شیر ماهی، لاک پشت های بزرگ، نرس شارک و... را مشاهده کنید. دسترسی به این سایت تنها از طریق قایق امکان پذیر می‌باشد.

سایت غواصی کشتی یونانی کیش

سایت غواصی کشتی یونانی کیش از سایت های غواصی کمتر پرداخته شده در جزیره بوده که اتفاقا از نقاط مساعد غواصی نیز محسوب می‌شود. عمق این سایت  4 تا 5 متر بوده و بدون نیاز به تجهیزات غواصی نیز می‌توانید از آن دیدن کنید؛ عمق این سایت در قسمت پروانه کشتی 8 متر بوده و نکته جالب در رابطه با آن سرخ فام شدن شنهای اطراف کشتی به علت اکسید آهن در این منطقه است که منظره‌ای متفاوت و زیبا را به وجود آورده است.

سایت غواصی کلبه هور کیش

سایت کلبه هور در غربی ترین دماغه جزیره کیش در مکانی به همین نام قرار گرفته و از نقاط مساعد جهت غواصی بوده. ورود به این سایت از طریق ساحل کوچک جنوب آن و یا پرتگاه صخره‌ای غرب آن امکان پذیر است. بستر این سایت صخره‌ای بوده و آبزیان همچون سنگسر، لاک پشت، انواع صدف ها، هامور و ... در این سایت وجود دارند. در ساحل جنوبی این سایت غار کوچکی به طول 5 متر وجود دارد که در هنگام مد کامل عبور از آن بسیار لذت بخش است. عمق این سایت از شمال به نسبت جنوب آن بیشتر بوده و تا 8 متر نیز ادامه دارد.

سایت غواصی سمبارون کیش

سایت سمبارون در غرب کیش و مابین جزیره هندورابی و جزیره کیش قرار گرفته و از زیباترین ریف های مرجانی است که اگر اوضاع جوی مناسب دسترسی به این منطقه باشد، می‌توانید یکی از زیباترین دایو های غواصی در خلیج فارس را در این سایت غواصی تجربه کنید. دسترسی به این سایت از طریق اجاره روزانه قایق از بندرگاه کیش و هنگام بازگشت از هندورابی امکان پذیر بوده؛ فاصله سایت سمبارون از جزیره کیش 10 کیلومتر و از هندورابی 7 کیلومتر می‌باشد.

عمق این تپه از 16 متر شروع شده و آبهای اطراف تپه تا 60 متر نیز عمق پیدا می‌کنند. جریان آب در این منطقه نسبتا شدید بوده که باید آن را مد نظر داشت.

سایت غواصی نورث کرک کیش

در عمق 9 متری شمال جزیره کیش یک شکاف بزرگ و طولانی در بستر دریا وجود دارد که دسترسی به آن تنها از طریق قایق امکان پذیر بوده و از آبزیان موجود در این سایت می‌توان دلقک ماهی، ستاره دریایی، ملوان ماهی، لاک پشت و... اشاره کرد. به علت فشار بالای آب غواصی در این سایت نیاز به تبحر داشته و مناسب غواصان تازه کار نمی‌باشد. به دلیل مواردی سایت نورث کرک جهت غواصی در دسترس نیست.

سایت غواصی زوبیچ کیش

سایت غواصی زوبیچ مکانی مناسب جهت غواصان تازه کار و تفریحی بوده که در شمال شرق جزیره کیش قرار گرفته که در هنگام مد کامل عمق آن 5 متر و در هنگام جزر کامل به 3 متر کاهش پیدا می‌کند. در این سایت ماهیان بسیاری وجود دارد اما تنوع گونه‌ای ندارند؛ از آبزیان این سایت می‌توان به جراح ماهی، پروانه ماهی، فرشته ماهی، گاهی لاک پشت و سفره ماهی اشاره کرد.

سایت غواصی وانت مغروق کیش

این سایت غواصی که در واقع یک تویوتا هایلوکس تک کابین است، در عمق 7 متری و در فاصله 300 متری از ساحل قرار گرفته و تبدیل به زیستگاهی برای آبزیانی همچون خفاش ماهی، سرخو، فرشته ماهی، دامسل و ... شده است.

سایت غواصی الدورادو کیش

 جهت افزایش سایت های غواصی در جزیره کیش، افزایش توریست و کاهش فشار بر اکوسیستم های مرجانی و حفاظت از محیط زیست دریایی جزیره کیش اقدام به طراحی، ساخت و استقرار 6 مجسمه در دریا شده است که متاسفانه به علت نصب در مکان و عمق های نامناسب چندان مورد توجه کلوپ های غواصی قرار نگرفته و بازدید کننده آنچنانی ندارند؛ این مجسمه ها در عمق 9 متری شرق کیش قرار دارند و در اطرافشان می‌توانید آبزیانی همچون جاش، خنو، پروانه ماهی و ... مشاهده کنید.

سایت غواصی رویال کیش

این سایت را شاید بتوان با عنوان نخستین زیستگاه مصنوعی منطقه یاد کرد، سایت غواصی رویال مجموعه از یک صخره گرانیتی است که در سال 1387 از یک یدک کش بلژیکی که حامل صخره های گرانیت بوده و درگیر طوفان می‌شود، به وجود آمده و بسیار زودتر از حد تصور تبدیل به زیستگاه زیبایی برای آبزیان شد.  این سایت در عمق 10 متری قرار گرفته و از انواع آبزیان قابل رویت در آن می‌توان به دلقک ماهی، دامسل، سفره ماهی، اژدر ماهی و... اشاره کرد. گفتنی است که در سال های اخیر جهت بهبود بستر زیستی آبزیان چند گلدان شکسته، یک قایق، جت اسکی و تعدادی ریف بال نیز به این سایت اضافه شده، سایت غواصی رویال در 100 متری ساحل و در نزدیکی اسکله مارینا قرار دارد.

سایت غواصی سیمرغ کیش

سایت سیمرغ دومین سایت مصنوعی جزیره کیش بوده که در عمق 15 متری جنوب شرقی جزیره کیش و جلو سایت غواصی بیگ کورال قرار گرفته است؛ اطراف این سایت گونه های مختلفی از انواع ماهیان زندگی می‌کنند.

دیدگاه‌ها  

+1 # Amir_vala66 1402-10-30 08:16
چه خوب كه يكي دست به كار شده براي معرفي دنياي زير آب
پاسخ دادن

وب‌اپلیکیشن Ddiver را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1 - در نوار پایین روی دکمه Share بزنید.

2 - گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.

3 - در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add بزنید.

Ddiver - آموزش غواصی در کیش